čtvrtek 21. května 2020

S Ingridkou na výletě: Strašidlo z jeskyní aneb Cesta za pokladem

Tak vám povím, jak jsme jednu sobotu hledali poklad. 
Chcete?
Na pomoc jsem si vzala tetu, strejdu, babičku a dědu. Mámu a tátu samosebou taky.


A jdeme na to.
Jestli si myslíte, že cesta za pokladem byla jen jako, tak si to nemyslete.
Bylo to opravdické hledání skutečného pokladu, jehož mapa je popsána ve speciálním deníčku pro malé cestovatele a střeží ho strašidlo 👀
Pátrali jsme kde jinde než v zákoutích Moravského krasu.


Trasa vedla z Hostěnic k jeskyni Pekárna a dál údolím Říčky až k Hádeckému rybníku.
Cestou jsem musela splnit deset úkolů. 


 Každý byl schovaný v krabičce, která byla velmi dobře ukrytá.


Někdy jsme ji viděli málem z cesty, ale někdy to byla přímo detektivní práce.
Zvlášť, když vás mapa vede ke stromu, který už tam není.


Chtělo to i kus odvahy.
A kdo má odvahu a trpělivost...


...najde truhlu s pokladem.
Co je uvnitř vám neprozradím.
A jak je to s tím strašidlem v jeskyni?


To vám taky neprozradím. Co kdyby to četl někdo, kdo se chce taky pustit do pátrání. 
Řeknu jen, že se ho vůbec nemusíte bát. Teda toho strašidla myslím.


Většina trasy byla opravdu krásná, nenáročná a příjemná. 
U Hádeckého rybníka jsem se odměnila jedním celým perníkem s jahodovou marmeládou a párkem v rohlíku s kečupem. No jo, je to dost. Měla jsem veliký hlad.
K autu jsme se museli přehoupnout přes kopec kolem kaple sv.Anny zpět do Hostěnic.
V cíli už jsem byla pořádně uťapkaná, ale dobrodružná výprava se mi móc líbila.


A hodnocení? 
To vám napíše máma.


Takže to hodnocení:
Jak říká Ingridka trasa je nenáročná, a když nespěcháte, dají to v pohodě i malé děti. 
Na kočárek ani odrážedlo to není, takže pěkně po svých. 
Většinou vede krásnou přírodou.
Úsek přibližně mezi Ochozkou jeskyní a Hádeckým propadáním mě překvapil spíš nemile. Velké množství vykácených stromů nejen že značně ztěžovalo hledání jinak výborně připravené cesty za pokladem, ale ani okolí už nepůsobí tak příjemně. Ale asi to musí být. Co mě ale skutečně vadilo, bylo opravdu neuvěřitelné množství cyklistů 😒. Úsek je značený jako Naučná stezka nikoli cyklostezka. Přesto se mě Ingridka držela jako klíště a bála se, že ji některý bezohledný cyklista zajede. Jako kdyby tam pěší turisté zabloudili omylem. To bylo asi největší mínus celé cesty.
U rybníka bylo otevřené občerstvení a velká travnatá plocha k odpočinku. 
A rybník je koupací.
😊


Úsek od rybníka zpět do Hostěnic byl nečekaně klidný a příjemný. Kaple sv.Anny je zajímavá stavba. Doporučuji u ní chvíli posedět.


Poklad jsme našli a hledání nás bavilo. 
Výlet stál určitě za to. 
Jen nedoporučuji sobotní odpoledne. Teda pokud vám nevadí, že vám někdo přinejmenším přejede nohy.


Den jsme zakončili jak jinak než pořádným buřtováním, ohníčkováním a zpěvem.
Tak co? Kdo vyrazí za pokladem. 
Ještě v truhličce něco zbylo.
😊


Mějte se krásně
Vaše Verča a Ingridka




Žádné komentáře:

S Ingridkou na výletě: Strašidlo z jeskyní aneb Cesta za pokladem

Tak vám povím, jak jsme jednu sobotu hledali poklad.  Chcete? Na pomoc jsem si vzala tetu, strejdu, babičku a dědu. Mámu a tátu samoseb...